indah

indah

Sabtu, 28 Januari 2012

International Business In The World


THE ROLE OF MANAGEMENT


Ever since the industrial revolution brought workers from small shop into large factories, supervision has been required. Only during the last hundred years, however , has industrial management grown into a highly organized set of modern methods for achieving efficiency. Thus, management is a new institution I human history, and it has already because vitally important for the success of all kinds of business and of national economies.

Efficiency means getting result with the last possible waste of time, effort, and money. Therefore, efficiency is the aim of all management, bolt public and private. in  private business, efficiency ca be measured by profit, the surplus of income over expenditures.

They manager’s job, then is to get people to do things efficiency. The top manager other managers, chooses and trains them, plans their operations, and checks the results. All managers have practical and complex problems, but the utilize methods based and growing body of know ledge. Shop managers carry out time and motion studies and improve worker’s efficiency, and foremen give on the job training to worker’s . industrial managers employ specialist to keep machines working properly and to ensure the supply of spare parts. The flow of work is supervised to avoid any unplanned idleness of workers or equipment. Each step manufacture is planned in detail, and the cost of each step carefully calculated. Supervisor consult experts regularly in order to master new techniques. Personnel managers have learned to obtain greater efficiency from workers by providing morale through better heating, lighting safety devices, cafeterias, and recreations facilities even when these have not been demanded by labor unions. The use o modern electronic devices has led to increasing automation, in which many automatic Machines function without any need for human labor.

Scientific management methods have spread to all branches of industry not only manufacturing, but also accounting finance, and marketing and other office work. There are planning systems, organization systems for delegation of authority, budgeting, information feedback for control, an so on. These essence o all the functions of management  is coordination, the harmonious combination of all individual efforts for the achievement o the objectives o the enterprise.
 






  

Translation

PERAN MANAJEMEN      

Sejak revolusi industri membawa pekerja dari toko kecil ke pabrik-pabrik besar, pengawasan yang telah diwajibkan. Hanya selama seratus tahun terakhir, bagaimanapun, memiliki manajemen industri tumbuh menjadi satu set yang sangat terorganisir dari metode modern untuk mencapai efisiensi. Jadi, manajemen merupakan lembaga baru saya sejarah manusia, dan itu sudah karena sangat penting untuk keberhasilan dari semua jenis bisnis dan ekonomi nasional.

Efisiensi berarti mendapatkan hasil dengan limbah yang mungkin terakhir dari waktu, tenaga, dan uang. Oleh karena itu, efisiensi adalah tujuan dari manajemen semua, baut publik dan swasta. dalam bisnis swasta, efisiensi ca diukur oleh keuntungan, surplus pendapatan atas pengeluaran.

Pekerjaan mereka manajer, maka adalah untuk membuat orang untuk melakukan hal-hal efisiensi. Para manajer manajer puncak lainnya, memilih dan melatih mereka, rencana operasi mereka, dan memeriksa hasil. Semua manajer memiliki masalah-masalah praktis dan kompleks, tetapi menggunakan metode berbasis dan berkembang tubuh tahu birai. Toko manajer melaksanakan waktu dan studi gerak dan meningkatkan efisiensi pekerja, dan mandor berikan pada pelatihan pekerjaan untuk pekerja. manajer industri mempekerjakan spesialis untuk menjaga mesin bekerja dengan baik dan untuk menjamin pasokan suku cadang. Aliran kerja diawasi untuk menghindari kemalasan tidak direncanakan pekerja atau peralatan. Setiap langkah pembuatan direncanakan secara rinci, dan biaya dari setiap langkah diperhitungkan. Pengawas berkonsultasi dengan ahli secara teratur untuk menguasai teknik-teknik baru. Personil manajer telah belajar untuk mendapatkan efisiensi yang lebih besar dari pekerja dengan memberikan semangat melalui pemanasan yang lebih baik, perangkat keselamatan pencahayaan, kafetaria, dan fasilitas rekreasi bahkan ketika ini belum dituntut oleh serikat buruh.  Penggunaan perangkat elektronik modern telah menyebabkan meningkatnya otomatisasi, di mana banyak fungsi otomatis Mesin tanpa memerlukan tenaga manusia

Metode manajemen ilmiah telah menyebar ke semua cabang industri tidak hanya manufaktur, tetapi juga keuangan akuntansi, dan pemasaran dan pekerjaan kantor lainnya. Ada sistem perencanaan, sistem organisasi untuk pendelegasian wewenang, penganggaran, umpan balik informasi untuk kontrol, sebagainya. Ini esensi o semua fungsi manajemen adalah koordinasi, kombinasi harmonis dari semua upaya individu untuk pencapaian tujuan  perusahaan.
Oleh : Boyen Tampubolon   

Tidak ada komentar:

Posting Komentar